måndag 22 oktober 2007

TUSEN TACK FÖR ALLA TISP & IDÉER!

Först måste jag tacka alla som lämnat idéer om barnrum.
Nu vet jag ungefär vad vi ska ha i barnens rum.
I Alexanders rum är det tänkt att bli ljus blåa väggar med mörk blå och vit inredning, men även lite sjörövar inslag som sen kan tas bort.
I Oscars rum blir det nog vita väggar. Han hejar på ett tag som har blått,vitt och rött så det blir nog nått i de färgerna om han får bestämma. Jag tänkte sy vimplar som jag sett många har visat på sina bloggar.
I helgen blev det ingen loppis, det har varit hockey träning och sedan hade vi barnkalas för Alexander.
Men förra helgen var jag på loppis.
Då handlade jag bland annat nothäften som ska bli strutar till julgranen.
Sedan blev det en tunna som Alexander ska ha lite smått och gott i.
Den var röd från början men målades givetvis vit. Alexander protesterade och sa att den skulle vara blå men jag förhandlade med honom och sa att han kommer få ha andra blåa saker i hans nya rumDet blev lite silver denna gången oxså.
Kommentaren från sambon var att de var fina men att de var behov av putsning Jag tyckte de var fina som de var men lite putsade jag på dom. Jag hade inge silverputs hemma men jag har hört någon gång att man kan ta tandkräm och det funkade faktiskt.

Denna bricka kostade endast 7,50 kr.



Och ljusstaken fick jag för 22 kr. Det tycker jag man kan kallas för fynd.

15 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

En liknande tunna hade jag när jag var liten... Min pappa kom med den på julaftonsmorgonen och då var den full med julklappar!!!
Härligt minne!
Kram
Marie

MiaMaria sa...

Härlig tunna!
Och visst är det kul att fynda på loppis. Så billigt men man får så mycket....

Må så gott och pyssla på!
Miamaria

sabina sa...

Tunnan blev fin i vitt! Fina loppisfynd har du också! Det var längesen jag var på loppis, borde kanske ta mig dit nån dag. Alltid lika roligt att gå på loppis!

Ljuva ro sa...

Vilka fina fynd du gjort! Tunnan blev verkligen vacker!

Ardisia sa...

Ja, det var riktiga fynd de!!

Väntar med spänningen hur de nya barnrummena blir! Kul med lite inspiration ;)

Ha det gott, KRAM

Nygammalt sa...

Det kan man verkligen kalla fynd. Vilka priser!

Vad fint det kommer att bli på barnens rum, och tunnan var ju jättehäftig.
Ha en bra onsdag! Kram.

Sallys hus sa...

Men himmel vilka fynd!!!
Vart hittar man så fina loppisar???
Yunnan blev ju urfin..ska bli så kul att få se deras rum så småningom. Om du nu visar dem förstås..men det hoppas jag!
Kram Katarina

Maria sa...

Det kommer att bli härliga barnrum, du får nog allt visa bilder sen *ler*

Och vilka fynd alltså!!!

Jennys Vita Villervalla sa...

Här har jag aldrig varit... men kommer snart igen.
Jättemysig blogg, fina bilder.
Dina pojkars rum blir säkert jättemysiga.
Jag länkar till en nätbutik på min sida, "Kunger og krudtugler"(Dk)
Jättemysig sida med prylar och inspiration bara för killar och deras rum!
Må så gott!
Jenny

Solsjö - Under en vind sa...

Så kul att ni börjar hitta hur rummen ska se ut!!

Jag länkar om till dig...har inte hunnit det innan till den nya bloggen....

Önskar dig en skön fortsättning på helgen! Kram!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej!vilka fynd du gjort och vad mycket fint du visar. Hoppas du får en bra vecka

NICOLINAS BONING sa...

...skratt...Du måste vara en bra förhandlare...men när det är något man verkligen vill ha så lägger man ju ner hela sin själ i förhandlandet;-)
Att inte våra karlar kan se charmen i våra fina fynd även om dom inte är alldeles perfakta...fniss...det är ju det som är pricken över i.
Kramar/Birgitta

Beas sa...

Fina fynd och tunnan blev jättefin som ommålad.

Ha en fin lördag!

Solsjö - Under en vind sa...

Saknar dina inlägg!! Har du slutat med bloggen......Önskar dig en skön december! Kram!

MiaMaria sa...

Vill önska dig en härlig jul!
Miamaria