måndag 1 oktober 2007

Shopping tur

Hej!


Hoppas ni har haft en riktigt go helg!
Jag och två kompisar var på shoppingtur i helgen, det bar i väg till Örebro.
Först var vi till Lilla Ugglebo. Vi har redan planerat resan till advent då vi ska köpa ljuspåsar med God-Jul på, (så Katarina vi kommer igen till din mysiga butik)
Sedan bar det väg till Smultrongården och sedan till Mariebergsköpcenter.
söndan var det fotbollscup hela dagen lång. Jag har inte hunnit varvat ner efter helgen så det skulle var skönt att sitta och kolla in alla mysiga bloggar i kväll men tyvärr så är datorn upptagen i kväll, har en nätpokerspelande sambo så man får ta att passa på när han inte är hemma...(Camilla då vet vad jag menar hihihihii.)



Här är den fina ljuspåsen jag köpte i Lilla Ugglebo.

Fånga dagen, det är något man borde tänka på lite oftare.


Krukorna köpte jag på Smultrongården, de var en aningen stora. Jag ska inhandla nya blommor, murgröna på en mindre båge, så det blir nog bättre då.

Köpte även dessa hjärtan som ska pryda julgranen.

Ha en trevlig kväll!!!

Kram Pernilla

16 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Jag väntar på min ljuspåse som jag beställt från Ugglebo, ser ju på dina hur fina de är!!! Krukorna var såå läckra!! Kram!

Anonym sa...

Åh så mycket tjusigt! Älskar verkligen dessa ljuspåsar, ser så charmigt ut!

Ardisia sa...

Vad fina saker du har handlat!

Roligt med en riktig shoppingtur med vänner!

Ha en trevlig kväll, KRAMIS

Ljuva ro sa...

Vilka fina ljuspåsar! Måste ta mig en tur till lilla Ugglebo, jag bor ju så nära!

Solsjö - Under en vind sa...

Tack! En liten tallrikshylla får du kanske plats med, det är ju så mysigt! Jag har tre utplacerade i hemmet. Det måste ju inte va med tallrikar....Jag har denna i matrummet, en i vardagsrummet med böcker i och en i dotterns rum med barbiedockor och annat i....Må gott! Kram!

Handplockat sa...

fina bilder du bjuder på idag

ha en go tisdag

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag har också varit runt på stråket en gång...
Tyvärr är det lite långt så man åker inte varje vecka precis...
De finns jättemycket fint där
Kram
Marie

Nygammalt sa...

Oj vad du har shoppat fint. Önskar att jag hade möjlighet att besöka de butikerna också. Men jag får njuta av dina fina inköp istället. Kram.

Sallys hus sa...

Hallå där!
Så mycket fint du visar idag då!!
Fniss....
Jag lovar att lägga undan..vilken färg ville ni ha på texten???

De där krukorna har jag också köpt där. Har dem i sovrummet.

Det kom en hel pall med grejjer i dag..äntligen!!
Så i morgon får jag jobba som en galning för att hinna få allt i ordning.
Mamma ska ju jobba åt mig tors o Lö
och hon blir såååå nervös om det inte finns pris på varendaste liten sak.
Kram o hej!
Katarina

NICOLINAS BONING sa...

Vad fint det var med ljuspåse med den fina texten...förstår att ni hade mysigt som var in på båda butikerna som en annan också skulle vilja in i!
Kram/Birgitta

Nilla sa...

Så mycket fint du handlat! Underbara krukor!

Självklart får du länka, känner mig hedrad =) Länkar till dig jag med.

Hoppas du får en bra dag!
Kram Nilla

Skatan sa...

De där ljuspåsarna är så vackra! Bra köp : )

Jag titta in och hälsar trevlig helg. Välkommen till mitt näste!

Kram.!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vackra ljuspåsar, krukor och små hjärtan! Så kul att göra såna shoppingdagaar! Trevlig helg! Mari.

vinklar o vrår sa...

Vilka fina inköp, hjärtana kommer nog att bli jättefina att hänga i granen. Ha en skön söndag! / Maria

Handplockat sa...

du har ju så fint och god smak =)

ha det bäst

Lilla Blanka sa...

Åh vilken fin ljuspåse! Jag får lust att sy mig en jag med, har sett att flera bloggare har sådan här små söta :)
Kram