torsdag 27 september 2007

Drömmar om ett nytt kök




Tänk att här har man gått flera år och drömt om att bygga ut huset och äntligen är vi där och då skulle man kunna tro att man skulle vara nöjd, men inte jag inte.


Jag hittade ett kök jag bara måste ha........Var en dag inne på Smedstorps hem sida och hittade ett kök som var så där men blev ändå lite nyfiken så jag åkte till återförsäljaren och där var samma kök som på hemsidan men såg helt annorlunda ut, det var så snyggt, givetvis ett vitt kök.



Tanken är att bara byta ut luckorna men vid det här laget borde man veta att det brukar aldrig vara att bara utan det blir så mycket mer....måla taket....byta golv.....


Ja drömma kan man göra:)






Tog hem en lucka i dag för att se om det passa.....vill ha.........


Vi är en TV tittande familj, vi har en TV i ket, en i vardagsrummet, en i sovrummet och barnen har en TV de också. Men nu var det länge sedan jag satt framför tv, jag sitter numera framför datorn och bloggar om kvällarna....mycke roligare men dessvärre mindre sällskaplig.
En kökslucka har jag tagit bort och ställt in korgar istället.


Kram och ha en jätte go torsdags kväll!

18 kommentarer:

Sallys hus sa...

Ja du, att byta kök är inte lätt...inte minst så kostar det massor!!
det svider extra om man eg. har ett fint o nytt kök (som ni) men bara inte är nöjd med stil eller färg.
Det för ju som du säger med sig massor.
Här fick vi arslett ur vagnen när vår diskmaskin gick sönder.
Det var en sån där smal en...för att få plats med en normalstor fick vi flytta diskbänk-byta bänkskivor-byta kakel-passa på att måla luckor-byta knoppar....men billigt blev det... Ca 8 papp inkl ny diskmaskin och köket känndes tipp topp....Det var då det...suck!
Det är såå litet. Drömmer om att bygga ut huset lite till o få ett större kök.
drömma är ju gratis!!
Kram o lycka till i det roliga valet!!

Linneagården sa...

Köksdrömmar är vi nog många som har. Jag tycker att du verkar ha ett jättefint & ljust kök. Det stora skåpet är underbart, är det nytt eller gammalt?
*kram* /madelene

Sallys hus sa...

Hi hi... vi är vist inne hos varran samtidigt!
På lördag finns jag i butiken fram till ca 13. 30 Sedan står min mamma där. Jag är ju gympatränare o vi ska träna då...
Beroende på vilket håll du kommer från så är ju vägbeskrivningen olika. På min blogg Lilla Ugglebo
(butiksbloggen) finns vägbeskrivning från Örebro hållet.
kommer du därifrån har du åkt förbi mig på vägen till Smultrongården.
kommer du från andra hållet, åker du förbi Smultrongården och följer bara vägen....sväng inte nån stans!
Du kommer passera Husapoteket på Höger sida (nu fick jag tänka bak o fram) Ca 2 min därifrån åker du över järnvägen då svänger du nästa vänster. Se min skylt. Sedan är det bara ca 50-100 meter kvar.
Innan Kvinnersta skolan Norr ifrån sett. Efter om du kommer från örebro.
Lätt som en plätt!
Åååå.. va kul om du kommer....
Jätte välkommen!
Ta med de stora öronen för jag brukar babla rätt mycket!
Kram Katarina

Sallys hus sa...

Hmm.. alltså om du inte kommer från Örebro hållet kan du följa min långa vägbeskrivning.
Ha ha....

Solsjö - Under en vind sa...

Vita luckor vore verkligen pricken över I, i ditt redan fina kök!! Fina luckor du kikat på...men visst är kök en kostsam renoveringsfråga....Må gott! Kram!

Ljuva ro sa...

Som du säger, ett nytt kök innebär massor med jobb, det ena för med sig det andra... Tycker ändå att ditt kök ser fräsch ut! Snyggt med korgarna!

Ardisia sa...

Jahans.. Ni ska byta kök. Jag är lite avis fast det var endast för två år sedan vi bytte vårat kök.

Visst är jag jättenöjd med mitt kök MEN det det är såååå mycket detaljer och val jag skulle göra annorlunda idag. Så, nu när ni står vid valet, tänk NOGA vad ni vill & vad ni inte vill så behöver ni inte ångra det senare.

Köksdrömmar är dyra men absolut värd varenda öre.

Ni har väl inte så gammalt kök? Ser fint ut. Men jag förstår att du vill byta till vita luckor, med allt annat det innebär :)

Ha en go´ helg om vi inte är hos varann innan dess.. Kram

Nygammalt sa...

Förstår vad du menar. Mycket vill ha mer! =)
Jag är också en riktig tv-tjej men datorn har tagit över väldigt mycket nu så social är man knappast...förutom med er då! ;)

Vad kul att du vill länka till mig, jag länkar givetvis tillbaka. Kram.

På min gatan i stan sa...

Men va fint det var med korgarna sådär! Tjusigt kök för övrigt med!

Kram!

MOONLOVER´S sa...

lånade din "vilken blomma e ni?"!! Den var skoj!! fin blogg!!

NICOLINAS BONING sa...

SKÖNT...det är inte bara jag som VILL-HA något annat...för om jag förstod saken rätt så har ni redan nytt kök (ser då så fräscht ut på bilderna)men du vill byta ut luckorna?
TV-n ja...vad är det mot datorn...fniss...ingenting egentligen;-)
Kram/Birgitta

Solsjö - Under en vind sa...

Ha en skön helg!! Kram!

WhiteVintageDreams sa...

Hoppas att ni kan fixa till köket snart ;). Jättefina bilder...förstår att du längtar!
Trevlig helg!
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilket mysigt och vackert hem du har! Och vilken otroligt vacker o inbjudande entre med dessa två röda dörrar, så snyggt!! Självklart får du länka mej, jag gör detsamma med dig, vi ses igen, ha en toppenhelg! Mari.

MiaMaria sa...

Tack för bilderna du bjuder oss på.
trevlig helg! // Miamaria/

Maria sa...

Det är klart du får länka mej, tror att jag även lägger in din blogg så jag hittar hit igen. . .ni har ett såå fint hem!!

Och köket är ju för läckert!!

Sallys hus sa...

Hej där!!
Va kul att ni ramlade in idag!!
Hoppas ni hade en trevlig dag!!
Tycker väl mest att det är synd att det var ett sånt kaos hos mig!!
Håller på o syr upp massor av nya ljuspåsar o hjärtan o annat smått o gott.

Välkommen tillbaks!
Kram Katarina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Köket ser ju fint ut som det är, men visst är det så att man vill ju byta i alla fall om man hittar något som är ännu bättre.
Vi får se hur det går...
Kram
Marie