måndag 24 september 2007

Fem dagar kvar till helgen

Fem dag kvar till helgen.............

Idag var jag till Karlstad och gick in på Styvbutiken för att kolla på tapeter till utbyggnaden. Hittade samma tapet som jag tittat på här hemma men här kostade den 249:- och där 179:- så jag slog till. Och det ska ni vet att det är ovanligt för att vara mig för jag kan aldrig bestämma mig när det gäller sånt, jag är fröken beslutångest.....
Det är en beige randig Eco tapet, jag tror det blir bra för att den går i samma färg som i vardagsrummet. Jag som hade bestämt mig att utbyggnaden skulle var helvit men som sagt var jag jag kan aldrig bestämma mig.
Jag var inne på Ikea, tänk dom hade redan börjat med julpynt. Tänk va kul det kommer att bli och se hur alla ni har det till jul...jag längtar



Tidigare visade jag vår hall, jag tänkte även visa hallen på övervåningen.Så välkommen en trappa upp..........


Dalarhästen har min sambo ärvt av sin mormor och morfar som kom från Dalarna.
Oscar och Alexander fick ärva två små och den tredje är min som jag fick när jag var liten.
Dalarhästarna kanske inte passar in så bra men jag har så svårt att ställa undan dom.

Golvet har jag målat vitt, blev jätte nöjd.


Men ser ni där är ju mera dalarhästar......




Det har jag aldrig tänkt på.....

Och här tillbringar jag många timmer nu när jag upptäckt det här att blogga. Är nyfiken på hur era blogg hörner ser ut.

17 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Så fint du har det!! Jag fotade faktiskt min blogghörna i helgen...kanske kommer den snart ut på bloggen....Är nyfiken på din randiga tapet...vi har en randig eco i vardagsrummet, vit/beige och en smal "silverrand". Är det samma?? Ha en skön kväll! Kram!

Sallys hus sa...

Å vilken fin blogghörna!
Min är förskräcklig så den kommer inte att visas!
Va kul att få välja tapeter!!!
Det kommer bli kanon snyggt.
Lite dalahästar här och där är väl bara kul...särskillt när de betyder nåt mer än bara gnägg!!!
Hi hi..
Kram Katarina

Ljuva ro sa...

Roligt att du hittade en fin tapet till bra pris! Kul idé att visa bloggplatsen! Jag ska fota och visa nån dag! Jättefin hall, så snyggt med det vita golvet! Dalahästarna är jättefina, ger hemmet en personlig prägel och så är de lite roliga att titta på oxå!

Ljuva ro sa...

Kul med Örebrobesök! Hur långt härifrån bor du? Hoppas du hittar rätta platsen för krukan, du måste visa!

Nygammalt sa...

Åh så fint du har det! Skrattade igenkännande när du skrev att du är fröken beslutsångest. Ett ex är att jag inte kunde bestämma mig vad jag skulle välja som gåva från en leverantör. Då sa min chef åt mig att inte bli politiker då hon tycker att jag är så velig *ha ha* Tro mig, det där var ingen engångsförteelse! ;)
Kram.

Anonym sa...

Du har ju det ännu finare! :-)
Det är en ära att du frågar om du får länka! :-)

MiaMaria sa...

Vad fint golvet är så snyggt med vitt.
Roligt att se din blogghörna det ser mysigt ut.
Trevlig tisdag! // Miamaria

MiaMaria sa...

Svar på din fråga:
Jag har hämtat bokstaven från word och haft carbone-papper. Sen har jag broderat för fullt.
// Miamaria

Ardisia sa...

Jättefin hall har ni även där uppe! Inget fel på Dalahästar men jag har inte en enda :O Men ska köpa en sån änglapålle, de är jättefina med!

Ha det så gott, helgen är snart här :)
Kramis

Anonym sa...

Vad fint du har det... kul att få titta in hemma hos dig :)

Nygammalt sa...

Men hur kunde jag missa det, har de redan börjat med julpynt????
Längtar också till att få se hur fint alla kommer att julpynta.

(Vad roligt att du också har ett sådant fint skåp och att du låter den bli omålad).

Kram.

ingridviola sa...

Oj vad mysigt med dalahästar överallt! Nästa gång jag åker till sverige måste en sådan stor inhandlas :)

Mitt hem är min borg sa...

Du har absolut en mycket finare blogg hörna än mig.. Så fint skrivbord..
Va kul att du köpt tapeter.. känner så väl igen mig i beslutsångest.. Alltid.. Kan inte ens handla på ICA utan få det.. Ha ha!!
vilken mysig lykta jag såg på väggen.. jätte fin..
Ha de gott!!
Kram..

NICOLINAS BONING sa...

Vad mysigt du har det när du bloggar...till skillnad mot mig;-)
Det är klart att dalahästarna inte kan läggas undan...dom passar bra där du har ställt dom.
Snyggt med målat golv...vill göra det här hemma...men...ja som du märker så är vi fler som velar...fniss...
Kram/Birgitta

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

åh vilket mysigt hem ni verkar ha. Jättefint. Tack för titten hos mig föresten. kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så snyggt du har det! Tapter är jättesvårt att bestämma sig för, man ser ju bara en liten bit av dom. Jag förstår dej...
Ta inte bort Dala-hästarna, de är ju charmiga.
Kram
Marie

faster atta sa...

Det verkar vara jättemysigt hos dej! det vitmålade golver var snyggt, och all vit panel.....