torsdag 20 september 2007

Idé torka.

Jag hade tänkt att lägga ut bilder från vårat matrum men när jag tittade på bilderna såg jag att dukarna inte var strukna, så en annan gång.

I dag har jag varit hemma med sjuk barn. Det var så synd om honom i morse, han förneka att han var sjuk. Han har nyss börjat 6 års och stortrivs och han ville inte vara hemma och inte kommer han kunna gå i morron heller då han fick jätte hög feber innan han skulle gå och lägga sig. Stackarn!

Min tanke var att städa i dag men det blev inte så, istället tog jag några brädbitar och börja göra skyltar. En välkomms skylt och en skylt som det står skafferi på...blev inte nöjd så vi får se.


Så i dag kommer jag bara lägga ut en bild på ett av mina loppis fynd.
Skåp var från början i furu och jätte stora träknoppar på.
Vi har ett rätt så litet kök så skåpet får egentligen inte plats jag håller på att övertala min käre sambo att vi måste bygga ut köket lite, å så är det så att jag har en soffa i källaren som gärna vill upp men i dag då får den inte rum.



Även stolarna och bordet är från en loppis.



Den här stenen fick jag av min 8 åriga son och nu har han plockat stenar i Turkiet som han vill skriva på. Vet ni om det finns pennor man kan skriva på sten?
Ser ni Ullareds påsen.. kan det varit någon mer än jag som varit där?

Massa kramar och en jätte trevlig helg om vi inte hörs förr!!!!!!!!!!

Oj vad ofta jag skriver ordet så, så det måste jag sluta med hihihi

12 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hallå!!!!!
Kan man göra så där fina fyns på loppis????
Va då litet kök????
Vårt kök är så litet att vi varken får plats med bord eller skåp..
Därför är vårt matrum även vår varjedag matplats.

Gud så söta de där stenarna är...
Har inget bra tips men ska kika på de svar du får.. min dotter plockar också alltid sten. Hon skriver med tusch men det försvinner ju!

Kram Katarina

Ljuva ro sa...

Jättefint skåp! Panduro har säkert bra pennor... Ullared, javisst! Har varit där för några år sedan, ska tillbaka den 17/11, och hoppas kunna fynda!

Sallys hus sa...

Jag målar faktiskt med den färg jag för tillfället har i handen.. Men ska man göra det riktigt bra är väl häftgrund att rekomendera.

(Har efter tips börjat köpa Rustas snickerifärg. en tredjedel av priset, finns antikvit och blir lika bra resultat)

Spisen är det bästa vi gjort sen vi flyttade hit.
Tidigare stod här en jääte fin men oeffektiv Norsk kamin.
Det gick åt massor av ved och det blev bara varmt precis just runt den och man såg inte elden.
Nu får man både värme och mys!
Kram

Betty sa...

Hejsan Pernilla.
Vilket varmt o mysigt hem du har. Mitt första besök hos dig ,men jag lär återvända.
Tervlig helg.
Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Hi hi...jag använder också ordet så ofta! Ser så fint ut runt din matplats! Visst är det svårt när man har möbler som man vill få rum med, när ytan inte räcker till! En sån sten köpte barnen till sambon då han fyllde år, men på den står det "Käraste pappa", de är charmiga! Ha en skön fredag! (apropå samlandet...Jag ser mig inte som samlare, helt plötsligt har man bara en "Samling" áv något...skilland eller hur?? *fniss*..) Kraaam!

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken härlig bild! Jag gillar skåpet med kransarna på! Så ska jag göra hemma hos mig också :) Ha en toppenskön helg! KRAM

NICOLINAS BONING sa...

I love loppis!
Vilka snygga saker du har kommit över på loppisar...men jag antar att det ligger en hel del arbete bakom dom fina möblerna du visar;-)
Du får fortsätta bearbeta maken,jag brukar köra med att vi ökar ju värdet på huset...han går på det ibland iaf...fniss...
Kram/Birgitta

På min gatan i stan sa...

Härligt kök!!! Jag älskar Ullared! DÄR kan man shoppa loss! :-)

Fin sten... Gulligt att ge mamma en sån!

Kram!

MiaMaria sa...

Härlig loppis fynd. Blev jättefint vitmålad. Ha´det gott! // Miamaria

Granne med Selma sa...

Härlig mathörna! krukfaten i fönstret var väldigt fina. Gillar att det var som små ben på dem.
Trevlig helg!

MiaMaria sa...

Hejsan Det är bara kul om du vill länka.
// Miamaria

Ardisia sa...

Ullared? Jajamänsann. Ska åka nu på lördag igen. Vi har bara en timmes bilresa dit så det är väl ok.

Fint ni har det i matrummet/köket!

Ha det så bra! Kramis