söndag 16 september 2007

Vardagsrum


Tusen tack till er alla som lämnat så fina kommentarer det värmer!!!!!!





I dag hade jag höststädning ute. Tidigare har jag vägrat hösten men jag tänke att nu får jag nog ta in min pelagoner så de inte dör av frosten.
När jag sedan skulle ta våran lilla andra bil så startaden den inte så det blev att sätta sig på cykeln, efter en bit så började det att spöregna. Kall och blöt kom jag fram till affären och inte fanns det några blommer jag ville ha så det var bara att cykla hem blöt och kall.
Så då tog lusten slut att städa ute så jag gick in och fotade i stället.
Så är kommer några bilder från vårt vardagsrum.






Silverfatet är ett loppisfynd




Jag kan inte säga att jag är någon samlare av något speciellt men vissa saker är det man fastnar extra mycket för och de är bland annat Höganäs och Gustavsberg krukor och Carl Larssons figurer.

Till mina favorit saker hör även nallar, änglar och ljuslyktor till.










Det som är så bra med hösten är att tända ljus och elda i spisen


Kram och höst buurr!

//Pernilla

19 kommentarer:

NICOLINAS BONING sa...

Mysigt vardagsrum...och vilka fynd du har gjort...och billigt dessutom;-)
Visst är det skönt när man får börja elda i spisen igen!
Kram/Birgitta

Min Skattkammare sa...

Hej där!
Vad mycket fint du visar! Och spisen är ju jätteläcker!
Den värmer gott, kan jag tro!
Ha´det bra!
Kram Kicki

Ardisia sa...

Hejsan! Vad fina saker du har att visa. Mysigt med spisen också. Hoppas det är inte nåt större fel på din bil ;) Kramar Ardisia

Ardisia sa...

Klart får du länka till mig. Jag gör detsamma! Kram Ardisia

Solsjö - Under en vind sa...

Så mycket fint du visar!! Får nog kila tillbaka och titta en gång till! Kram!

.:Klara:. sa...

Visst är det härligt att få krypa ihop framför brasan igen! Jag gillar hösten just för att då får jag vara inne och bara vara. En sista höststädning av trädgården och sedan får även den sin vila. Mys på du! Hoppas det inte var något allvarligt fel med din bil!
/Klara

Ljuva ro sa...

Min mor samlar också på Carl Larsson figurer! De är så söta! Härligt med kakelugn!

På min gatan i stan sa...

Underbart härligt att kunna elda! Det var väldigt va mycket fint du hittat. :-)
Dom där figurerna är så söta!

Kram!

sabina sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Bra att du kika in hos mig så jag hitta till dig! Jag kommer tillbaka!

Min Skattkammare sa...

Hej igen!
Ja, lampetten finns att köpa, och tar den slut gör jag fler!
VÄLKOMMEN!
Kram Kicki

Linneagården sa...

Godmorgon! Vilken underbar kakelugn, mysigt! Krus gillar jag mé..
Hoppas du hittar några höstblommor du gillar & att bilen vill fungera!!
Ha en bra dag.
*kram* /madelene

MiaMaria sa...

Tack för ditt besök!
Vilket fint silver fat du fyndat.
Mysiga bilder du bjuder på.
// Maria

NICOLINAS BONING sa...

Självklart får du länka mig;-)
Jag har redan länkat dig...
Kramar

sabina sa...

Du får jättegärna länka mig! Jag länkar dig med!

Sallys hus sa...

Åå va mysigt ni har det!!
Det där med att tända en brasa såg mysigt ut.. Det börjar bli dags att göra det om kvällarna nu.
Jätte fina lyktor, nallar o allt annat...såg flera saker som jag också har...det är alltid så kul då man ser samma saker hos nån annan som man själv har.

Klart du får länka till mig!
Jag blir bara glad. Jag länkar till dig också..hoppas det är ok.
Kram Katarina

Lallis sa...

Men vad mycket fint du visar:)
Attans att du skulle ha sådan otur att bilen la av och att det regnade! Inget kul alls!
Vad fint ditt loppisfynd, fatet var! Ett sådant hade jag inte tackat nej till:)
Härligt om man kan elda . Det är en otroligt hög mysfaktor på det!
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

junhe sa...

hej, fint loppisfynd du visar =)

Jessan sa...

Jag älskar också änglar och nallar! särskilt Bukowski-nallar...
Underbara Carl Larsson figurer...

Anonym sa...

Va fint ni har det! Kram Kristina!