tisdag 18 september 2007

Tur och otur

Go kväll!


Här om dan berätta jag lite snyftig om när jag hade en dag med lite otur.Jag har fått för mig att jag är förföljd av oturen. Jag har länge tänkt om jag ska berätta om våran resa till Turkiet men jag har dragit mig det men nu kommer det lite kort fattat när jag ändå tar upp det här med otur.


På planet ner fick Oscar jätte hög feber men som tur var så hade han det bara en dag men då var det min tur men inte så farligt men sen kom det som inte va så härligt, "gubben" blev mat förgiftad och fick till och med ligga med dropp. Det blev inte som vi tänkte oss, men det viktigaste av allt var att barnen hade kul.





Men tänk att nu har det vänt ....








jag vann 2000 på en trisslott. Det ska gå till en ny resa och det kommer nog bära väg till Florida. Jag och K var där innan vi hade barnen och vi har sagt att vi ska dit igen. När vet jag inte men nu har vi ett startkapital.


Här är blommorna som jag fick tag på i söndag då jag fick cykla i ös regnet när bilen inte ville vara med. Nu har jag köpt mer som inte har blivit planterade ännu.




Tack för all omtanke ang våran bil, den startade i dag men i morron ska den besiktas och då behöver vi verkligen ha turen med oss.

Jag skulle egentligen lägg ut bilder från matrummet men det får bli en annan dag.


Sov så gott!!!!!!!!!

10 kommentarer:

Stina sa...

Det var värst. Men det hände ju något bra till slut.
Men sånt där utomlands, vill man ju helst slippa. Kramis

Sallys hus sa...

Vilken historia!!
Jag har också varit med om att få gubben på sjukan utomlands..inte alls kul!
Men vet du, allt eftersom åren går och minnena bleknar så börjar man se det komiska i det. Man minns ju bara det man vill minnas. Det som faktiskt var bra. Vi har skrattat gott många gånger åt eskapader på resor som inte alls var kul då.

GRATTIS till vinsten!! Hu va kul.
Alltid härligt att få lite oväntade pengar, och vad duktigt att lägga dem direkt i en reskassa.
Själv hade jag nog stuckit och handlat något onödigt och ångrat mig sen.

Jätte fin plantering oxå! Den delen och alla tända ljus är riktigt riktigt mysigt med hösten.
Ha en bra dag!
Kram Katarina

sabina sa...

Grattis! Va roligt med en vinst! Det brukar ju gå andra vägen... Florida låter härligt!

Lycka till imorgon! ;)

Solsjö - Under en vind sa...

STORT GRATTIS till vinsten! DEt var ni värda efter oturen på er semester!! LÅter som härliga resplaner! Må gott! Kram!

MiaMaria sa...

Vad kul för dig !
Vackert du gjort på bänken.
// Maria

Ardisia sa...

Ett stort GRATTIS till vinsten. Vad duktigt av dig o spara pengarna, det kan inte jag :O

Gillar din bänk, supermysig!

Ha en bra kväll! Kram!

Ljuva ro sa...

Grattis till vinsten! Härligt med Florida! Vi planerar för en resa nästa år, vet ej vart ännu... Jobbigt att ni hade otur med Turkietresan... Ser fram emot matsalen!

Anonym sa...

Vilken tuff resa... men kul att vinna.

Stina sa...

Nja, jag har inte bestämt om jag ska visa den. Hjärnan får fundera ett tag. Kramis

Lallis sa...

Men oj vilken otur ni hade med feber och matförgiftning!
Det är absolut inget kul!
Men vilken fin grupp du ahr satt ihop:)
Ha en fin dag.
Kram Lallis